Η κινητήρια δύναμή μας πίσω από την ανάπτυξη της τεχνολογίας αερίου, ήταν πάντα η περιβαλλοντική ισορροπία του Φυσικού Αερίου και του Βιομεθανίου: Έως και 99% χαμηλότερα σωματίδια και έως και 95% χαμηλότερες εκπομπές CO2 κατά τη χρήση βιομεθανίου, είναι σοβαρά επιχειρήματα.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το υγραέριο (LPG), το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων, δεν παίζει κανένα ρόλο στα οχήματά μας, με φυσικό αέριο: το υγραέριο είναι απόβλητο από την παραγωγή πετρελαίου και τα διυλιστήρια και οδηγεί σε σημαντικά υψηλότερες εκπομπές CO2 από καύσιμα – φυσικό αέριο και βιομεθάνιο.
Το φυσικό αέριο, γνωστό και ως μεθάνιο, είναι ένα ορυκτό καύσιμο όπως η βενζίνη και το diesel, αλλά καίγεται με πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον, τρόπο. Η εξάτμιση εκπέμπει κυρίως ατμό – διοξείδια του θείου και σωματίδια αιθάλης δεν εκπέμπονται σχεδόν καθόλου. Οι εκπομπές CO2, οξειδίων του αζώτου και μονοξειδίου του άνθρακα είναι σημαντικά χαμηλότερες από εκείνες των πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Το φυσικό αέριο είναι μη τοξικό και άοσμο. Με το βιομεθάνιο να προστίθεται όλο και περισσότερο στο φυσικό αέριο, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις βελτιώνονται συνεχώς.
Το βιοαέριο, όπως επίσης και το βιομεθάνιο, αντιστοιχούν στη χημική σύσταση του φυσικού αερίου, αλλά δεν είναι ορυκτής προέλευσης. Το βιοαέριο λαμβάνεται από τα φυτά και, κατά την καύση, μόνο το CO2 που απορρόφησαν τα φυτά κατά την ανάπτυξή τους επιστρέφει στην ατμόσφαιρα – αυτό μειώνει το αποτύπωμα CO2 έως και 95% σε σύγκριση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ολοένα και λιγότερα φυτά καλλιεργούνται ειδικά για παραγωγή βιοαερίου, επειδή το αέριο μπορεί να ληφθεί και από φυτικά απόβλητα που πρέπει ούτως ή άλλως να απορριφθούν.